مجسمه سازی

آبان صالحی مجسمه ساز و گرافیست


زندگی نامه دیمین هرست (مجسمه ساز)


زندگی نامه دیمین هرست(مجسمه ساز)

دیمین استیون هرست متولد 1965 در بریستول انگلستان است. وی شهرت خود به عنوان یک هنرمند و ثروت کلان خویش را از فروش جهانی مجموعه های مختلف آثارش به دست آورده که مشهورترین و بحث برانگیزترین این مجموعه ها، مجموعه تاریخ طبیعی است.

مادر هرست او را تحت تعالیم مذهب کاتولیک بزرگ کرد و از همه جهات بسیار بر او سختگیری می کرد، اما درعین حال، علاقه وی به هنر و نقاشی و طراحی را نیز مورد تشویق قرار می داد. هرست در سال 1984 به لندن نقل مکان کرد و در سال 1986 موفق شد تا به کالج گولداسمیت وارد شود و تا سال 1989 در آنجا مشغول به تحصیل در رشته های هنرهای زیبا بود. او همزمان تا تحصیل در دانشگاه، دست به تجربه هایی در زمینه چیدمان، مجسمه سازی، نقاشی و طراحی زد تا روابط پیچیده بین هنر و مرگ و زندگی را کاوش کند وی میگوید: " هنر درمورد زندگیست و نمیتواند در مورد چیز دیگری باشد..." (هرست، 2005، 20- 21)

علاقه هرست به کاوش کردن مقوله " غیرقابل قبول" مرگ در سنین نوجوانی آغاز شد. وی از شانزده سالگی هنگامی که در لیدز زندگی می کرد، مرتبا از بخش آناتومی دانشکده پزشکی لیدز بازدید میکرد تا اجساد را به عنوان مدل زنده مورد بررسی قرار دهد و از آنها طراحی کند. این تجارب، ضمن ایجاد شناخت عمیقی در او از بدن و کالبد انسان، باعث شد که وی بتواند درک جدیدی از مفهوم ناگزیر مرگ در زندگی به دست آورد که تاثیر برجسته ای بر همه ی کارهای او به عنوان هنرمند داشته است. "ایده مرگ و فناپذیری، میتواند انسان ها را بترساند یا به آنها قدرت بدهد". (هرست، 2011)

در طی سال دوم تحصیل خود در گولداسمیت، هرست تصدی نمایشگاه انجماد را عهده دار شد. این نمایشگاه گروهی در 3 مرحله برگزار شد و شامل آثاری از دانشجویان و هم دوره های هرست در گولداسمیت بود. گفته میشود که این نمایشگاه نقطه پرتابی نه تنها برای هرست، بلکه برای نسل جدید و جوانتر هنرمندان مجسمه ساز بریتانیایی بود که بعدها به گروه هنرمندان جوان بریتانیایی شناخته شدند. در آخرین مرحله این نمایشگاه، هرست دو سری از نقاشی های خود از نقاط رنگی را به نمایش گذاشت که از قوی ترین و شناخته شده ترین مجموعه آثارش هستند. دی این نقاشی ها را " به دام انداختن شادی رنگ ها " توصیف کرد و گفت که این اثار هرگونه مشکلی که لو با رنگ داشته را برایش حل کرده اند.

هرست در سال 1991 کار بر روی مجموعه تاریخ طبیعی خود را آغاز کرد که مشهورترین مجموعه از آثار اوست. در همان سال اولین اثر از این مجموعه، محال بودن فیزیکی مرگ در ذهن زندگان را در نمایشگاه گروهی هنرمندان جوان بریتانیایی در گالری ساچی به نمایش گذاشت که شامل یک کوسه 4.3 متری در محفظه شیشه ای پرشده با فرمال دهید است. این اثر که به یکی از نمادین ترین آثار هنر مدرن و فرهنگ عامه بریتانیا در دهه نود میلادی تبدیل شده است، نمونه مشخصی از علاقه هرست به نمایش دادن جزئیات است.

هرست از سال 1987 تا به حال 80 نمایشگاه انفرادی و 250 نمایشگاه گروهی در سراسر جهان داشته است. آثار فراوانی از مجموعه های مختلف کاری او هر ساله در حراج های معتبر با قیمت های زیاد به فروش می روند و هرست جز یکی از مشهورترین و ثروتمند ترین هنرمندان معاصر جهان به شمار می آید.


برچسب ها: مجسمه سازی , آموزش مجسمه سازی , سمپوزیوم , سمپوزیوم مجسمه سازی , دوسالانه مجسمه سازی , عروسک سازی , آموزش طراحی , فایبرگلاس , هنر ایرانی , مجسمه آزادی , پاپیه ,
[ بازدید : 680 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 ] [ 13:37 ] [ آبان صالحی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]